Isejuhtivate sõidukite labor
Teema | Isejuhtivate autode täppiskaardi loomine ja simulatsiooni videod |
Asutus/isik | Tartu Ülikool, Isejuhtivate sõidukite labor |
Maa-ameti andmed, mida kasutati | ortofotod, kõrgusandmed (punktipilved, kõrgusmudelid), 2D hooned, 3D hooned |
Kirjeldus | Isejuhtivate sõidukite labor paneb autod ise sõitma. Sellised autod vajavad spetsiaalset täppiskaarti. Samuti tuleb luua reaalse maailma täpne digikaksik, et simuleerida autode liikumist virtuaalselt. |
Viited | Simulatsioon |
Isejuhtivate sõidukite labor paneb autod ise sõitma.
Täppiskaardi loomine
Täppiskaardiks nimetavad labori teadlased Isejuhitva auto jaoks mõeldud kaarti, mis on sõiduradade detailsusega ja sisaldab mitmesugust infot isesõitmise funktsionaalsuse jaoks (peamiselt valgusfoorid ja stoppjooned).
Ortofotosid on kasutatud alusena, mille peale kaart on joonistatud. Kõrgusmudeli abil on kaardielementidele antud maapinna kõrgus. Punktipilvi on kasutatud peamiselt abimaterjalina objektide kõrguste vaatamiseks või valgusfooride asukohtade paremaks tuvastamiskes.
Aitab lahendada: Trajektoor mida auto peab jälgima, teekonna planeerimine, oluliste teetähiste asukohad, millega peab arvestama (foorid, stoppjooned).
Simulatsiooni loomine
Isejuhtiva auto teekonnast on loodud digitaalne kaksik ehk simulatsiooni keskkond (ring ümber Tatu Ülikooli Delta maja läbi Tartu kesklinna).
Simulatsiooni loomiseks kasutati punktipilvi - maapinnale ja teedela anti õige kõrgus. 3D hoonetest loodi simulatsiooni majad, millele hiljem lisati ka tekstuur.
Aitab lahendada: Võimalus testida autos olevat isejuhtimis-tarkvara simulatsioonis ja konkreetsetes teststenaariumites.