[Maa-ameti geoportaal]  
  EST ENG
 Sisukaart  

Otsi
      
oota...

 Maa-amet
 

Korduma Kippuvad Küsimused (KKK)

 

 

K: ID-kaardiga kaardirakendusse logimisel kuvatakse veateade:

Veateate ilmnemisel tuleks teha alljärgnevad sammud:


 1. Aadressireale sisestada: about:config, seejärel nupuvajutus "I'll be careful..."

2. Otsingureale kirjutada: reneg ja otsingutulemustest teha ülemisel real topeltklõps, misjärel Value peaks muutuma "true"-ks.

Seejärel oleks mõistlik brauser sulgeda ja sisselogimiseks uuesti käivitada.


K: X-GISi kaardipilti kuvatud vaid osaliselt, enamus kuvast jääb halliks

V: Probleem võib olla selles, et kasutatakse arvutis antiviirustarkvara Kaspersky Internet Security 2012, mida tuleb veidi ümber seadistada: veebiliikluse kontrolli alla tuleb lisada Maa-ameti aadressid. http://xgis.maaamet.ee/ ja http://kaart.maaamet.ee/.

Kui teil puudub oskus seda ise teha, pöörduge oma murega Kaspersky toe poole:
Tel: 6166065
E-mail: tugi@antivirus.ee


K: X-GIS ei tööta!
V: Sageli tekivad mitmed probleemid X-GIS kaardiserveri kasutamisel seetõttu, et pärast X-GIS tarkvarauuendusi hoiab kasutaja internetibrauser mälus vanasid sätteid. Seega oleks lahendus internetibrauseri (Internet Explorer, Mozilla Firefox,...) vahemälu puhastamine.
Mõned näited, kuidas seda erinevate brauserite korral teha:

 

  • Internet Explorer-iga saate vahemälu puhastada selliselt: Tools->Internet Options-> valida General vaheleht (tab)->Browsing History sektsioonis vajutada Delete-> avanenud aknas vajutada nuppudele Delete files ja Delete Cookies.

          Eestikeelses Internet Explorer-i versioonis on tegevuskäik järgmine:
          Tööriistad-> Interneti-Suvandid-> Sirvimise ajaloo juures vajutada Kustuta nupule-> 
          avanenud aknas vajutada Kustuta failid ja Kustuta küpsised nuppudele:

 

 

  • Mozilla Firefox internetibrauseri puhul saab vahemälu puhastada järgmiselt: Firefox-> Options-> Advanced-> Network ja sealt klikkida nii Cached Web Content kui Offline Web Content and User Data puhul nupule Clear Now.        

 

  • Google Chrome brauseri korral tuleks kõigepealt vajutada brauseri ülal paremal olevale nupule   ja avanenud menüüst valida Kustuta sirvimise andmed. Avanenud aknakesest märgistada Tühjenda vahemälu ja Kustuta küpsised ning vajutada nupule Kustutada sirvimise andmed.
  • Opera brauseris on on vajaminev sooritus selline:
    Tools-> Delete Private Data -> Detailed Options-> märgistada Delete all Cookies ja Delete entire cache -> vajutada nupule Delete

 


 

K: Kust saada infot katastriüksuste omanike kohta?
V:Maa-amet kinnistusandmeid ei registreeri ning seega ka omanike kohta käivat infot ei väljasta. Katastriüksuste omanike kohta informatsiooni saamiseks palume võtta ühendust katastriüksuse asukohajärgse kinnistusjaoskonnaga või siis Justiitsministeeriumi Registrite ja Infosüsteemide Keskusega.
Internetipäringuid saate teha siit: http://www.rik.ee/e-kinnistusraamat

 


K: Katastriüksuse andmetes on viga või vastuolu, kust õiget infot saab?
V:Kaardirakenduse kaudu esitatavad ja väljatrükitavad andmed on informatiivsed ega ole ametlikud. Katastri ametlikeks väljavõteteks on katastripidaja pitsati ja allkirjaga tõestatud õiend maaüksuse registreerimise kohta maakatastris, mis peab sisaldama katastriüksuse katastritunnust, sihtotstarvet, asukohta, pindala ja katastriüksuse moodustamise õiguslikku alust ning katastripidaja pitsati ja allkirjaga tõestatud koopia katastriüksuse plaanist või katastripidaja pitsati ja allkirjaga tõestatud väljavõte kaartidest.
Seega ametliku katastriinfo saamiseks tuleb pöörduda Maa-ameti kohaliku katastribüroo poole (kontaktide info on väljas Maa-ameti veebilehel ).


 

K: Miks näitab kaardirakendus katastriüksuse piire valesti?

 

V:Põhjused, miks kaardipildis nähtav maaüksuse piir võib paista nihkes, võivad olla erinevad. Ortofotol võivad pildi nihked tekkida pildistamise nurga või langenud varju tõttu, seetõttu tasub proovida vahetada aluskaart põhikaardi vastu (seda saab teha kaardipildist ülal vasakul olevast nupust "Kaardikihtide valik ja legend") ja vaadata seejärel kaardipilti.
Ametlikku piiriinfot saab eelmises punktis mainitud viisil.


K: Rakendusse sisenemisel saan hoiatuse veebilehe turvasertifikaadi kohta, kuidas ma edasi saan?


V:Internet Exploreri puhul saab edasi rakendusse kui vajutate lingile "Jätka sellel veebisaidil" (Continue to this website). Sõltuvalt brauserist või kasutajaliidese keelest on esitatav hoiatus erinev (nt. IE brauseri ingliskeelne teade on: There is a problem with this website's security certificate.) ja ka valik teistsugune, nt. Firefoxi brauseris piisab kui vajutada hoiatusaknas nupule "OK". Probleem tuleneb sellest, et Maa-ameti https://xgis.maaamet.ee domeenil pole hetkel veel uuendatud SSL-turvasertifikaati.


 

K: Kas kaardipilti salvestada ei saagi?

 

V: Kaardipilti saab salvestada .png formaati kui vajutate kaardiaknast üleval asetsevale fotoka pildiga nupule .Seejärel pakub dialoogiaken võimalust salvestada pilt arvutisse või avada internetibrauseris.
Väljatrüki tegemiseks on sobivam kasutada kaardipildist paremal all asuvat "Trükised" paneeli.


 

K: Kas kaardiakent on võimalik ka suuremaks teha?

 

V:Kui vajutate kaardipildi paremas servas olevale musta värvi noolekesele (joonisel),siis suletakse paremal olev akordionpaneel ja üldmäärangute konteiner ning kaardipilt laieneb terve lehe ulatusse.

Kaardipilti saab vaadata täisekraanil (full-screen) kui vajutate brauseris olles klaviatuuril nuppu F11.


K: Ei saa rakendusse sisse: "Lubatud ressurss puudub"?

 

V:Kui saate ülaloleva veateate, siis on põhjuseks see, et teil on veebibrauseri
aknas mõni X-GISi kaardirakendus juba lahti ning üritate teises aknas avada
X-GIS rakendust, mille sissepääsuks on vaja kasutajatunnuseid. Turvalisuse
kaalutlustel ei lasta kasutajat rakendusele ligi, sest brauseris kasutajasessiooni
algatanud "anonüümsel kasutajal" pole õigust kasutada suunatud rakendusi.
Lahendus: pange brauseri (Internet Explorer, Firefox vms) kõik aknad kinni, seejärel
käivitage brauser uuesti ja sisenege soovitud rakendusse. Kui see ei aita, puhastage
brauseri vahemälu ja proovige siis.

 


K: Ei saa rakendusse sisse: "Kasutaja parool vigane"?

 

 V:Olete sisestanud parooli valesti või on parool lukustatud. Kui sisestate Maa-ameti
kaardiserveri parooli esmakordselt, siis proovige kopeerida parool otse e-mailist.
Viga võis tekkida sellest, et mõned sümbolid on väga sarnased (nt.
väike l-täht ja number 1)
Kui Te olete kolm korda järjest parooli valesti sisestanud, siis kasutaja lukustatakse.
Kasutajakonto uuesti avamiseks helistage telefonil 6750866 või saatke e-mail
aadressile kaardirakendus@maaamet.ee.

 


K: Kuidas kasutada Maa-ameti WMS-teenust?

 

 

V: Maa-ameti avalikust WMS-teenusest on juttu Maa-ameti geoportaalis, sealt on muuhulgas kättesaadavad ka WMS-teenuse kasutusjuhendid enimlevinud tarkvaradega.
WMS-serveri kaudu pakutavate andmekihtide kohta saate tehnilisemat infot
WMS-standardi GetCapabilities päringuga:
 http://kaart.maaamet.ee/wms/alus?VERSION=1.1.1&REQUEST=GetCapabilities&SERVICE=WMS
Maa-ameti WMS-teenuse kaudu pakutavat on võimalik visualiseerida ka Google Earth'i rakenduses.
Kui WMS-teenuse kasutamisel tekib mingi viga, siis tasub:
-    proovida kliendis vahetada WMS standardit (1.1.1, 1.3.0)
-    proovida eemaldada Maa-ameti WMS-server ja siis uuesti lisada

 

 


 

 

Uuri täpsemalt Skype kasutajalt "gistugi":

 

 

 
 
 
 
_